Jak korzystać z sauny po treningu?

Sauna

Być może nie odczujesz tego podczas samego treningu, ale podczas grania w squasha angażujesz całe swoje ciało i ćwiczysz dość intensywnie. Nie jest więc dziwne, że gdy tylko adrenalina opadnie, odczujesz zmęczenie. Na szczęście w lokalu masz dostęp  do doskonałego sposobu na odświeżenie – sauny.

Dzięki wysokiej temperaturze sauny możesz bardzo szybko i skutecznie odzyskać siły. Ciało się rozluźnia, co sprawia, że bóle mięśni i stawów zostają znacznie zredukowane. Wszystko to jednak ma miejsce tylko i wyłącznie w momencie, kiedy korzystamy z sauny w odpowiedni sposób. Jak odnieść korzyści bez ryzykowania zdrowiem?

Sauna – zaraz po treningu?

Korzyści zdrowotne płynące z korzystania z sauny nie podlegają wątpliwości, jednak należy pamiętać, że niewłaściwe użytkowanie może doprowadzić do poważnych konsekwencji zdrowotnych. Zawsze należy brać pod uwagę indywidualny stan zdrowia oraz wszelkie możliwe przeciwwskazania. Przed korzystaniem najlepiej więc skonsultować się z lekarzem oraz zapoznać się z zasadami bezpieczeństwa.

Sauna po treningu squasha

Wiele klubów squasha wyposażonych jest w saunę, co może mocno kusić. Jednak po samym zakończeniu treningu należy sauny unikać. Wynika to z faktu, że w saunie jest bardzo gorąco, a poziom wilgotności jest bardzo wysoki. Choć generalnie taki stan otoczenia może być bardzo odprężające, to jednak sprawia też, że organizm traci wodę, w tym elektrolity, zaś serce przyspiesza. W połączeniu z ostrym wysiłkiem może to bardzo łatwo doprowadzić do znacznego osłabienia organizmu. To, czego nam najbardziej potrzeba po treningu to uspokojenie rytmu serca – podniesienie go dodatkowo w saunie podnosi ryzyko przegrzania, omdlenia, a nawet zawału.

Po samym treningu zamiast sauny warto jest wykonywać ćwiczenia schładzające oraz uzupełnić utracone płyny. Dzięki temu szybko przywrócimy sercu właściwy rytm.

Sauna przed treningiem

Niestety, przed treningiem sauna również nie jest dobrym pomysłem. Powody są podobne – przebywanie w wysokiej temperaturze doprowadza do odwodnienia i osłabienia organizmu. W efekcie możemy się zmęczyć, zanim nawet rozpoczniemy trening. Dodatkowo nadmierne rozluźnienie mięśni sprawia, że nasze reakcje będą znacznie opóźnione.

Jak więc korzystać z sauny?

Kluczowe jest, aby zachować kilkugodzinny odstęp między korzystaniem z sauny a ćwiczeniami. Jest to wtedy nie tylko całkowicie bezpieczne, ale dzięki temu możemy rzeczywiście skorzystać ze wszystkich dobrodziejstw, które daje sauna. Pamiętaj o uzupełnieniu elektrolitów po saunie, a na pewno na tym zyskasz.

Dla klientów 11punkt mamy teraz specjalną ofertę! Jeśli posiadasz ważny karnet w naszym klubie, to z sauny możesz korzystać za darmo, nawet jeśli nie grasz akurat w squasha. Zapisz się do nas już dziś i korzystaj z niezwykłych pakietów!