Powrót do Squasha – co musisz wiedzieć?

Kiedy robisz przerwę w uprawianiu jakiegokolwiek sportu, w momencie gdy chcesz powrócić do formy, czekają Cię dokładne przygotowania. Powrót do squasha nie musi oznaczać startu od zera. To trochę jak z jazdą na rowerze, pewnych rzeczy się nie zapomina. Niemniej jednak, warto, żebyś zastosował się do kilku przydatnych rad, które ułatwią Ci powrót na szczyt listy najskuteczniejszych zawodników-amatorów. Oto wszystko, co powinieneś wiedzieć przed ponownym wejście na kort do squasha.

Rozgrzewka jest konieczna

Przed rozpoczęciem sesji treningowej lub meczu, zawsze powinieneś rozgrzać swoje ciało. Ma to jeszcze większe znaczenie, kiedy wracasz po dłuższej nieobecności. Rozgrzewka pomoże Ci przygotować się do wysiłku i znacznie obniży ryzyko kontuzji w trakcie gry. Zadbaj zarówno o dolne jak i górne partie ciała, ponieważ squash angażuje większość mięśni.

Zmniejsz swoje oczekiwania sportowe

Niezwykle istotnym jest, żebyś nie oczekiwał od siebie formy mistrzowskiej już na pierwszych treningach oraz meczach po powrocie do squasha. Zacznij od mniej intensywnych treningów i systematycznie, ze spokojem pracuj nad swoją dyspozycją sportową. Jeżeli zarzucisz sobie zbyt ambitne cele, możesz szybko okazać się niezadowolony z powrotu do ukochanego sportu. Metoda małych kroków sprawdzi się tutaj świetnie.

Przypomnij sobie technikę z pomocą profesjonalisty

Jeżeli przerwa, od kiedy ostatni raz trzymałeś rakietę do squasha w ręku, jest znacząca, warto byś rozważył sparing dla początkujących, który powie Ci, jaka jest Twoja aktualna forma. Dobrym pomysłem jest również zorganizowanie personalnego treningu. Godzina lub dwie z trenerem squasha powinna sprawić, że doszlifujesz swoją technikę, a squash znowu nie będzie miał przed Tobą żadnych tajemnic. 

Powrót na kort

Kiedy zależy Ci na wynikach i chcesz optymalnie rozpocząć nowy sezon, powrót na kort zacznij od kilku indywidualnych treningów. Tylko ty, rakieta, piłeczka i ściana. Dopiero po kilku rundkach sam ze sobą umów się na mecz ze znajomymi. Najlepsze ćwiczenia indywidualne w momencie powrotu to odbijanie od ściany i tak zwana ósemka. W ten sposób zadbasz najpierw o ramię, pobudzisz mięśnia, a dopiero potem oddasz się rywalizacji, tak będzie bezpieczniej.

Squash to bardzo wymagający i fizyczny sport, który daje dużą satysfakcję. Jeżeli więc planujesz powrót na kort, przygotuj się do tego należycie. Zaplanuj sobie pierwsze treningi i plan rozgrzewki, zadbaj o odpowiednie nawodnienie i baw się dobrze. Życzymy udanego treningu i wielu wygranych meczy!